Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Tuesday, December 8, 2015

مهاجرت

با رایان گفتگویی داشتم راجع به تفنگ. بحث به جنگ ایران و عراق کشید و مامان در مضرات جنگ و خاطرات کودکیش از جنگ حرف زد. رایان یکدفعه گفت: حالا فهمیدم شما چرا ایران رو ترک کردید. بخاطر جنگ. گفتم: نه عزیزم، وقتی ما اومدیم آمریکا سالها بود که جنگ تموم شده بود. پرسید: پس چرا اومدید؟ گفتم چون میخواستیم دکترا بگیریم. پرسید مگه تو ایران نمیشه دکترا گرفت؟ گفتم که میشه ولی ما میخواستیم جاهای دیگه دنیا رو هم ببینیم. گفت حالا که دیدید، پس چرا برنمی گردید؟ گفتم بخاطر تو، حالا دیگه میسنجیم کجا برای پرورش تو بهتره؟ اینجا یا ایران؟ و فکر کردیم اینجا بهتره واسه همین میمونیم. یه نفس راحت کشید و پرسید یعنی دیگه نمیریم جاهای دیگه دنیا رو ببینیم؟ گفتم چرا، میریم. من و بابا که هردومون توی کارمون جا افتادیم میریم، از ایران شروع میکنیم بعدشم میریم هرجایی که تو بخوای... نتونستم بگم الان نمیتونیم بریم چون گرین کارت نداریم. احتمالا تجسم اینکه ما اجازه مسافرت به کشورهای دیگه رو نداریم براش خوشایند نیست.

No comments: